fredag 2. september 2016

Kauni og nattstrikking

Her har det blitt mer nattstrikking, men det viser bedring her. 
Rart det hvordan søvnen varierer. Men det hører til både tinnitussen og fibromyalgien.
Slik har det vært de siste årene. 
Men godt en har håndarbeide å ty til. Da fyller en også nettene med matnyttige ting.
Det blir mest strikking for søm og symaskinbruk bråker vel mye for gubben som skal sove.


Dette stoffet kjøpte jeg på Jysk i våres. Syntes det var så tøft, men ante jo ikke hva jeg skulle lage av det. Så det ble vasket og lagt i haugen/ kassene.
Men så dukket det opp når jeg begynte å lete etter andre stoffer og tenkte at dette kunne bli fin til den nye typen prosjektposer.
Siden jeg nå har 2 typer og driver å utvikler en type til så må de ha navn. Og den utfordringen fikk min yngste datter mot at hun får denne. For denne viste jeg at hun ville ha. Hun elsker cherise så denne er midt i blinken for henne. Hun strikket puter om dagen for å teste mønstrene mine så da er det kjekt å ha en slik posen når en har 2 små i huset.


Så dukket dette stoffet opp. Det var ikke så mye av det, men med hvit for så blir det 3 stk. Denne er ferdig og de 2 andre er nesten ferdig. Det er kun løpegangene igjen.
Jeg har bestemt meg for å lage trinn for trinn på denne også. 
Det håper jeg at jeg får til å gjøre neste uke.
For i helga er det soppfargekurs på Tingvoll som er i fokus.


Før jeg reiste på hytta i dag så gjorde jeg ferdig 2 risposer til søsteren til gubben og hennes datter. Kjekt å kunne lage noe som gjør at nakken kan være god. Jeg hadde aldri klart meg uten en slik.


Denne puta her er fersk fra rundpinnen i dag tidlig. Da festet jeg tråder og monterte den. Den er strikket i Kauni og Karisma. Det var spesielt i strikke i Kauni. Aldri gjort det før, rart når en plutselig oppdaget at garnet skiftet farge. Så nå måtte jeg bare begynne på en ny.....


I denne fargen. Da falt valget på Vinterputa og marineblått som bunnfarge.
Er veldig spent på hvordan den blir.
Om noen dager vet en det og da kommer den her.


Så nå begynner det å bli noen puter, men jeg har ikke alle ferdig strikket enda. Noen er gitt bort så de må erstattes. Så da blir det litt andre farger denne gangen. Og flere med Kauni. Det var gøy å strikke i det garnet. Så det må kjøpes inn litt mer. Jeg kjøpte 4 nøster på strikkefestivalen i Orkanger.

Så da er det hyttekveld her med litt mer putestrikk.
Og kurs i morra.
Gelder meg masse!



Ingen kommentarer: