torsdag 16. juni 2016

Tepper i lange baner

Da var et teppe med willowsruter også ferdig. 
Det henger over sofaen siden det egentlig skulle hekles til en person. Men det ble det ikke noe av. Så tenkte jeg å la en venninne som fyller 60 over jul få det, men når jeg tenkte meg om så tåler jo hun alpakka dårlig. Så da ble det lagt over sofaen her hjemme.


Her er teppet ferdig. Veldig godt fornøyd. Og blokkerer`n har far har begynt å produsere er super til både disse rutene og alle de andre typene jeg lager.
Han selger de for 325 kr ink porto. 
Send meg en epost så videreformidler jeg salget.


Måtte ut å legge det på gresset for å se hvordan det ble ute. 


En dag fant jeg ut at nå må jeg gjøre ferdig noen mønstre som ligger på maskinen. Dette er rosa jeg lagt til å ha under gassene til mitt yngste barnebarn i mai.
Så i skrivende stund er de lagt ut i Facebook gruppa mi som heter: Buglas Design


På hytta koser jeg meg med masse rart. Nå går det kun i tepper der. Restegarn som hoper seg opp forsvinner dit. Nesten en bærepose hver 14 dag nå. Så det største problemet er å ikke ta med seg andre ting dit så jeg får kontroll på garnet. Det er 2 kasser og 2 kurver med garn og en veske som er med det som syes.


Siste rest teppene som blir sengeforlegger vokser stadig. Et er ferdig og ligger ved han far sin seng. Mitt gjenstår og blir nok ferdig i løpet av året ville jeg tro.


Uteplassen min har fått kunstig blomst nå. Her koser jeg meg masse på sommerhalvåret. Ingen plass i verden er bedre for håndarbeide enn denne. Det er så godt å kunne sitte ute i fred og ro uten alle lydene en har der en bor. Og spesielt denne rotorklipperen til naboen. 
Fysj a meg for noe støyende greier. 


I mai satte gubben opp dette med meg som håndtlanger. Jeg er nok ikke den som gjør mest nei. Men prøver å være med så godt jeg kan. Blir raskt sliten siden jeg har noen diagnoser som ikke vil at jeg skal være aktiv over noen timer.


En dør på enden av hytta ble det for å ta ut utstyr der inne.


Jakka jeg strikket på i helga gjorde jeg ferdig når jeg kom hjem. Lo godt for denne jakka burde hatt 4 ermer. Ihvertfall er de strikket 4 ganger. 


Denne uka fant jeg frem tynt og tykt ullgarn som er overskudd etter prosjekter. Votter og sokker: Mamma. Sa yngste datteren. Det treng unga mine. Hun har en på 3 mnd og ei på 2 år som er i barnehagen. Så nå er jeg i full gang med å lage både votter og sokker. De i tykt garn har jeg mønster på. Vottene fra et gammelt vandremønster som heter: Barnehagetantens drøm. Og sokkene er fra min gode venninne sin blogg: Huldras håndarbeide

MEN de tynne må jeg lage til selv. Så nå er str 6 mnd til 1 år på magic loop som votter til minstemann i babyull fra Viking garn.


Slik ser de tykke vottene ut. Disse er til 2 åringen.


Og kjappstrikkdrakta ble det kjøpt mønster til. Den var super å strikke, enkelt og grei. Spent på om den passer for da blir det flere. Også med annen type mønster, ikke bare perlestrikk. 
Dette er 4 til 6 år og den ser litt stor ut. Så det er mulig jeg må strikke 2 år og legge på litt i høyden. Skal prøve den når jeg er på tur til barnebarna om en mnd tid.

Så nå skal første votten felles av og jeg pakke til hyttehelg.
Gleder meg til å være ute.
Er supert der om det regner også for det er tak over.






Ingen kommentarer: