onsdag 1. juni 2016

Herlige juni er her og sommeren med den

For en helg og uke det har vært.
Tatt det med ro og hatt besøk av spinnere på hytta.
Men siden jeg var så sliten så ble det ikke noe innlegg før i dag.
Nå er jeg på rett vei igjen, men det tar tid å komme opp på et høyere nivå enn nå. Det har liksom stoppet opp på en måte. Så jeg lurer vel egentlig på om det er slik det vil bli.
Så en må ta hensyn til kroppen og gjøre hverdagen best mulig. 


Og for noen dager vi hadde på hytta denne gangen. Gradestokken viser godt vel sommer. Og da er formen grei når varmen er slik.


Og han far snekret mens vi damene satt på verandaen i det flotte været og spant med håndtein og rokker. Fikk gjort en god del jeg så nå er det snart garn nok til sokker til minsten.


I annekset har vi en del utstyr, deriblant stoler og bord til verandaen. Stolene rauset stadig ned hvis en ikke var nøye nok. Så da ble det til at han far så seg lei på det og lagde denne innretningen.


Her settes stolene innenfor og den skyves så stolene står rett.


En super sak som gjør at en slipper å skvette når de rauser ned. 
Så kjekt å ha en handyman som mann....


Datteren min spurte om jeg ville hjelpe henne med denne genseren. Hennes svigerinne hadde kjøpt garn og hennes mor skulle strikke den. Men alpakka er ikke enkelt når en ikke er så dreven. Så det ble meg som overtok og strikket den.


Fikk garn av en venninne som ikke tåler alpakka. Lekkert garn fra Du Store Alpakka. Litt av det ble genser til yngste barnebarnet i str 2 år. Han er bare 4 mnd så det blir til barnehagen neste år. Kjekt å være ferdig med noe av hans klær alt nå. Tar litt innimellom.


Denne saken her er jeg meget godt fornøyd med. Han far lagde den til meg og dermed var det noen som ville ha samme. Så nå satte han de i produksjon og har lagd første utgaven som har freset kant og er riktig så flott. Han tar 250 kr + porto for de (75 kr hos posten).
Og det resulterte i at han nå er tom. Men flere er på tur sa han i dag. Ti stk er klare til å borres hull i.
En går i posten nå i kveld og da er det flere tilgjengelige i midten av neste uke.
Jeg har 2 stk av de, en hjemme og en på hytta. For her går det i bestemorruter hele tiden.
Mye restegarn blir omvandlet til tepper.

Så da er det år rydde plass til mitt nyinnkjøp.
En CoverPro maskin som jeg kjøpte på mandag står klar for å komme opp på sybordet. 
Og for ikke å glemme at i morgen skal jeg på min første planlegging av PodCast.
Dette kan bli spennende.






Ingen kommentarer: