mandag 28. mars 2016

Påske på Furustua

Da var påsken over og jobben kaller i morra selv om kroppen fortsatt burde treng masse hvile. Kjenner at jeg er mikroskopisk bedre, men er veldig langt igjen. Så det blir nok som alltid at en er totalt sliten hele tiden. Kommer liksom aldri over streken til å kunne kalle seg i form. Magen slo seg jo vrang også etter at en kom hjem. 

Men en super påske med vedkløyving og håndarbeide har det blitt. Masse god mat og bra med godteri. Som vi har kost oss med å slappe av og prøve å finne litt bedre form.
Så alt i alt så er en jo bedre enn før påske. 


Og hva er vel bedre enn å ha en slik stol å kose seg i noen dager i strekk med håndarbeide i fleng rundt seg. En herlig påske i mine øyne, men en lat påske i andres øyne. Når en har 10 diagnoser å ta hensyn til så må de prioriteres i rett rekkefølge. Ellers så får en ikke ladet batteriene.


Så startet en med å telle antall tråder på det lilla mariusteppe. Det ble 1211 tråder på dette teppe kontra 2009 på det forrige. Så jeg har lært masse om å dra med meg tråden videre. 


Like før påske startet jeg på dette og her er første dagen med hekling. Regnvær satte en stopper for å gå tur. Samt at det var vel mye snø og sørpe til å forsere noe som helst rundt hytta.


Og hit kom jeg pr i dag, så litt har jeg fått heklet ja. Mye pirk på dette teppe. Men gøy er det.

Og middager i fleng blir det. På hytta har en god tid til å lage slikt. Med kun sommervann så er det om å gjøre og spare på vannet. Så vi baker det meste i ovnen. Poteter i folie så en slipper å vaske opp etterpå. Og grønnsakene legges også i folie. De går på 200 gr i 30 min så er de ferdig. Vips har en spart flere liter vann.


Før påske kjøpte jeg 10 nøster mandarin medi på salg. Disse fant jeg på skulle bli kjole til ene barnebarnet. Så da satte jeg igang og regnet og regnet så jeg kunne treffe rett. Nå er jeg på nest siste borden og overdelen på kjolen skal lages snart. Aner ikke hvordan enda, men tenkte å se litt på et par russiske blogger så jeg får noen ideer.


Under hytta koser vi oss med vedkløyving. Det er supert for både rygg og resten av kroppen. Litt støl i dag kjenner jeg, men ikke verre enn at det går helt greit.
Siden vi driver under hytta så er vi ikke avhengig av været heller. Det ble et helt ospetre i påsken og masse små strengler som lå rundt omkring. Så nå er det helt tomt for trær. Bare å ta ned mer. For det trengs så vi får bedre utsikt.


For en stund siden av jeg med ene venninnen min til hennes mor. Hun hadde hakket et filet mønster i farger. Kan tro det er lekkert så dette måtte testes ut. Og jeg satte igang med hjerteputa tegnet om som løper. Hittil ser det flott ut, men blir mye tråder på baksiden så jeg lurer på hva jeg skal gjøre der. Vurderer å ha på strykelerret som skjuler alle trådene. Men er i utgangspunktet ikke nødvendig siden det kun skal ligge på et bord. Jeg lager det i superwashgarn for at det kan være kjekt å kunne vaske, men da i vaskepose pga trådene bak.


En bestilling på nøkkelring dukket opp og da må en jo teste ut. Her er resultatet. Fant noe, komponerte noe og skal lage toppen en dag. Må finne en leverandør av selve ringen. 


Bordkort til neste dåp er ferdig designet. Kun å lage en papirplate inni med navnet på. Men en ny skriver kreves for å oppnå dette da den gamle ikke vil virke lengre. Fargene blir helt merkelige. Mulig det går ann å fikse den, men kunnskapen strekker ikke til.


På lørdag spiste vi fisk til middag, dermed ble denne jenta litt vel sulten. Så da ble det en pizza på kvelden. Og det smakte fortreffelig. 
Godt med øl til som en kan drikke. Supert at Ringnes har glutenfritt øl. Har savnet øl i noen år før dette kom. De andre typene med øl er lagd på mais og det tåler jeg dårlig.

Så da var påsken over for denne gang.
Kost meg masse sammen med gubben helt alene.
Batteriene er nok en smule bedre enn før påsken.


Ingen kommentarer: