søndag 14. februar 2016

Snø ute og strikking inne

Avsted på hytta med pinner, heklenål og garn i bagasjen. Antok at det nok var noe måking også, men at det var kommet så mye snø overrasket oss. Vi kom så vidt det var inn til parkeringa 100 meter fra hytta. Så det ble bestilt måking for at vi skulle komme oss ut igjen.
Kjekt med en lokalbonde som måker for oss.

Og så var det å sette igang med ullbukse, men så oppdaget jeg at pinner hadde jeg jo ikke med. Ihvertfall ikke pinne i nr 2.5. De har jeg ikke i  strikkemappa mi. 
Så da var det å legge de til side og finne frem garnet jeg hadde tatt med til en pute jeg tegnet like over jul. Den ble liggende i systemet. Så da satte jeg igang fredag kveld. 

Så ble det jo en god del strikking utover lørdag. Så sent lørdag kveld ble den ferdig. Men siden jeg ikke hadde innleggsputer på hytta så måtte den vente med å bli montert til jeg kom hjem i formiddag.

I går kveld ble det ishavs torsk til middag. Bacon og poteter/ grønnsaker. Det var et himmels måltid. Jeg bare elsker fisk.

Og endelig fikk jeg hengt opp forhenget foran benken på grovkjøkkenet. Alt som lager lyd står der. Kjøleskap, fryser, micro og et tørvareskap. Dette er fordi vi har liten plass i stua til det. Og fordi vi hadde dørene lukket her før vi fikk varmepumpe. Da hadde vi på varme. Det var rimeligere å varme opp dette lille rommet enn hele hytta. For kjøleskap og fryser krever min 10 grader for å fungere. Men når står varmepumpa på 10 grader som løser dette.
Innenfor her er badet. Det er et påbygg. Slik var det når vi kjøpte hytta.

Og snømåking ble det denne gangen også. Kjenner det i kroppen i dag at vi måket i går. Dette tar på når en har fibromyalgi. Men en rolig søndag løser det meste.

Og for et vær vi hadde i går. Nydelig utpå dagen. Koste oss med utsikten som gir en fantastisk ro. 
Bare elsker denne utsikten.

På torsdag kveld lette jeg etter ene omgangsmåleren min. Og i helga måtte jeg da bruke teknikken jeg alltid har brukt. En tråd med antall knuter på som jeg flytter etter hvert som jeg strikker pinnene så jeg vet at det er 6 rader imellom hver flette.

Så nå er det en ny vognpose på gang her. Lurer på å selge mønsteret på denne delen. Det har vært mye jobb å få den slik som jeg ville ha den. Så å gi bort mønsteret er ikke aktuelt. Vurderer også å strikke ferdige som jeg selger. Men tiden får vise når posen er ferdig. 

Og så var det å ta fatt på hjemturen denne gangen også. Alltid vemodig å reise fra dette flotte stedet. Så middag med laksewook ble det når vi kom hjem. Riktig så godt å spise. 
Men siden jeg da lurte til meg litt lungemos i går så slo magen seg vrang. Det er melk i den og det tåler ikke min mage. Så da ble det lite håndarbeide i kveld. 
Men fikk montert en genser for en kunde. 

Og så fikk jeg jaggu tid til å rekke opp et par rader på mariusteppe. Hadde jo klart å hekle en feil igjen. Og det blir hovedjobben fremover hjemme.
Det blir litt småtøy til neste barnebarnet og et par pannebånd igjen før kommunen får sine 10 stk som de har bestilt.








Ingen kommentarer: