onsdag 21. oktober 2015

Bukse 10 av 10 er ferdig

Det ble 2 bukser mer enn planlagt siden mimmigutten og en annen ble til julegave.
Men det er vel bare å starte på nye etter jul for ungene gror godt.
 
Her er gamasjebuksa som ble nr 10. Denne er strikket i 4 år. Mønsteret blir tilgjengelig på Ravelry når det er ferdig, men det må teststrikkes i flere størrelser før jeg slipper det.
Det er økningen i skrittet og fellingen på beina som må sjekkes ut i de forskjellige størrelsene.
Jeg har fått det til i str 10 og 12 år.
 
Det blir 2 mønstre. Et som går fra 1 år til 4 år og et som går fra 6 år til 12 år.
Jeg jobber med begge to om dagen.
Men nå er det julemessa som har fokuset hjemme.
Grytekluter og babysokker lages.
Samt at jeg har mange sitteunderlag som skal nålfiltes.
 
Det ble et par i rød og svart vevstrikk også.
De er supre til grytekluter. Det ligger beskrivelse her på bloggen min under grytekluter.

Her har jeg startet på Julia grytekluten i hvit og kobolt. Liker den fargen så godt så da må en jo teste det ut.
 
 
 


Ingen kommentarer: