fredag 18. september 2015

Lyslyktfamilien øker

Mange glass og manglende julegaver står i fokus sammen med brodering på Aukravotten.
 
Her er et glass jeg fant på Fretex som stod der og ville være med hjem.
Siden det er en av det så lager jeg ikke beskrivelse, det er alt for mye jobb siden jeg ikke får korrektur lagd den.
Jeg har brukt toppen til cognac glassene og heklet luftmasker og staver rundt. Da med 7 luftmasker hele veien. Så har jeg knytt sammen i bunnen.
I bakgrunnen sesse hjerteputa i rødt som jeg skal ha i sofan til jul og krystallputa i samme farge.
Tenkte å lage mange av putene mine i den fargen nå fremover.
Også noen i svart med rødt.

Denne lyslykten derimot tenkte jeg å lage beskrivelse på. Jeg har ikke bestemt meg om jeg legger det ut her eller lager det som egen PDF fil.
Hvis det blir PDF fil så legges den ut i mønster gruppa mi på Facebook som heter Buglas Design.
 
Jeg har brukt et glass fra First Price / sur og søt saus. Bilde av glasset med logo kommer. Dette glasset er enkelt å få av lappen på.
Jeg bruker grovsalt i bunnen så det ikke skal bli varmt.
Og det er god plass inni glasset slik at det ikke blir varmt inntil garnet.
Garnet er maxi fra Gjesdal som er et 12/3 garn og er mercerisert.
En kan bruke et garn som ikke er mercerisert, men det morkner raskere enn mercerisert garn fordi det blir tørt rundt lykta.
Her har jeg brukt heklenål nr 1,5 mm. Syntes det blir greit med den nåla og jeg hekler litt løst så da blir 1,75 mm litt for tykk.
Men dette må avpasses slik at det stemmer med ens egen heklefasthet.
Uansett hvor beskrivelsen kommer så legger jeg det ut her som info.
 
Da er det å ta helg her etter jobb i dag med strikking av ullbukser.
En i str 12 år som er halvveis på beinene og en i 6 år som jeg akkurat har startet på. Dette fordi den i 12 år nå er for stor til å ta med seg som pendlearbeide.
 
 
God helg :)

Ingen kommentarer: