mandag 21. september 2015

Hyttehelg i regnvær

En regnfull helg er passert, men hva gjør vel det når en har nok å gjøre inne.
 
Gubben fikser på toalettet og håper det snart blir greit igjen. Siden det er over 30 år og vifta har tatt kvelden så prøver han å fikse det.
Går det ikke så blir det nytt, men er trist for det er jo akkurat like bra.
 
Så for meg ble det hekling denne helga. Har bestilling på et teppe i bestemorruter.
 
 
Jeg har passert 40 ruter som er ca 16 cm i firkant. Det betyr at jeg må ha 9 stk i bredden og 12 stk i lengden for å nå riktig størrelse.
Siden jeg har masse restegarn så håper jeg at det krymper litt i den haugen.
Men ser at jeg nok har til minst et teppe til.
 
Av de små restene som ikke rekker rundt på 2 omganger innerst så blir det en sengeforlegger.
Den hekles i åpen stav. Her hekles det til nøstet er tomt.
Og trådene som klippes av samles i en skrotpose og tas med hjem for å brukes til fyll i nålputer/ dyr.
 
Og på lørdag ettermiddag tegnet jeg et nytt vognteppe.
Siden jeg har en venninne som skal bli bestemor i desember så må det jo bli et nytt design.
Og når jeg kom hjem i går kveld så fant jeg garn til det. Og vips så var jeg i gang.
Dermed ble det brodert noen Aukravotter, men mest hekling.
Så nå må jeg stikke på hobbyrommet og brodere flere votter.
Tøft dette å lage noe og ikke få startet.
Også siden jeg har to ullbukser jeg strikker på.
Men slik er det. Jeg må bare gjøre ferdig dette teppet for å se hvordan det blir. Så da får buksene vente et par dager og vottene blir til litt nå og da.
 
Lys rosa babybomull hadde jeg 6 nøster av så da ble dette fargen.
Så synd dette garnet har gått ut hos Sparkjøp. Men har funnet et tilsvarende hos Stoff & Stil. Samt at det kan benyttes garn fra Søstrene Grene og Mandarin pepit fra Sandnes.
 
 
 
 


Ingen kommentarer: