søndag 13. september 2015

En flott helg er over

En flott dag på Løvikremma ble det på lørdag. Det er et gammelt hus som vi i husflidslaget har arrangement på hvert år i september.
Vi legger det til husflidsdagen. Et strålende være gjorde dagen helt toppers.
 
Ander Fortun fra Leine Merino var og holdt foredrag for oss.
En kunnskapsrik person som driver en liten bedrift.
Og jeg kjøpte meg boka med klær strikket fra hans garn. Supert at det er tilsalg på husfliden i Molde.
Må innom der i dag og kjøpe garn til en body.
 
Så dermed ble det en meget rolig dag i dag og den har jeg tilbrakt i godstolen.
 
En nydesignet pute ville se dagens lys.
Selg om jeg nå kun har en Aukravott igjen så måtte jeg gjøre noe annet.
En ullbukse i 12 år strikker jeg frem og tilbake fra jobb, men den må jeg snart gjøre ferdig hjemme for den begynner å ta stor plass i sekken.
Men ingen fare for jeg har bestillinger i all mass...
Ullbukse i 6 år er første mann ut.
Så arbeidsledig blir en ikke de nærmeste 25 åra.
 
Og en får strikke opp noen juleputer frem mot jul. Alltid noen som vil ha den.
 
En ny lyslykt har sett dagens lys også.
Den lagde jeg en kveld denne uka.
Tenker det blir en julegave til en dame.
 
Hadde grovsalt i bunnen på den så lyset kom litt høyre opp.
Det ble ikke fint med sand i den.
 
Og her er puta jeg akkurat har montert.
Jeg tegnet puta for en stund siden og har sendt den til teststrikk. Når den er klarert ut så legges det ut informasjon på bloggen min angående mønster: Buglas Design
 
Og heldige meg som vant fem premier på lørdag.
Så da ble det mariussokker på han far, fargerike sokker på ene barnebarnet, sokker på a mor, votter på a mor og boka blir med til barnebarna i Lillesand. Den kreative gjengen der kan er det supert å ha noe nytt til.
 
 
 
 


Ingen kommentarer: