torsdag 30. juli 2015

Sommer og håndarbeidsvær

Supert håndarbeidsvær om dagen. Koser meg riktig så godt på hobbyrommet.
Begynner å få bra orden der nå. Det gjenstår kun å rydde i stoffene.
Men må ha noen bokser så jeg får på plass resten.
Og syr jo også en del til venner og gaver. Så da minskes det betraktelig på stoffene.
Og stadig nye bestillinger hos Stoff & Stil må til da jeg på en kveld brukte opp 10 natur glidelåser i 40 cm på prosjektposer.
Så nå begynner jeg å få litt lager for fremtidige gaver.
Vesker blir det også litt av om dagen.

I kveld sydde jeg ferdig 8 vesker. Alle i maritimt stoff.
En lagde jeg med skulderreim da det er ønske fra en person.


Og har fått lagd mønsteret skikkelig til nå så da legger jeg det ut i morra.

Teppet til dagsenteret på øya er ferdig heklet sammen, så i kveld startet jeg på kanten rundt.
Den tar et par kvelder så den blir nok ikke ferdig før i midten av neste uke.
For i helga satser vi på at det blir beisevær til strøk nr 2 på anekset.
Så da ble teppet liggende hjemme. Men har med meg ullbuksa til ene barnebarnet som skal gjøres ferdig.
Da har jeg kun 4 ullbukser igjen.
Og genserne til de 2 av de minste barnebarna er snart klare for å startes på.
For jeg skal ha mønster på 2 av ullbuksene så de må strikkes først.

Her var lappene klare for å bli heklet sammen.
Kosejoben kan starte.



Ingen kommentarer: