mandag 8. juni 2015

Snakk om å få dilla a

Har tittet en del på en amerikansk gruppe på Facebook der de lager tepper. Store tepper i fastmasker. Men så en dag oppdaget jeg et teppe i corner to corner med mønster.
Det fanget min oppmerksomhet og tenkte at det her skal jeg prøve meg på.
En venninne startet opp og da så jeg virkelig hvor flott, fint og tøft det var.
Så da kjøpte jeg Karisma superwahgarn og satte igang.
Ønsket var en badematte til det nye badet.
Heklenål nr 5 ble valgt og jeg raset i vei.
Er jo superglad i denne teknikken fra før og nå med mønster.
Mange nøster og tråder så avsluttet jeg med å feste 100 tråder.
 
Og slik ble resultatet.
 
Sååååå fornøyd.
Så nå er det å kjøpe rødt og mere grått garn for å lage en til hytta også.
Hadde egentlig tenkt på å lage en med rød fluesopp, men gubben mente at hvit ikke var så smart på en hytte der en ikke har vaskemaskin.
Så tiden får vise om jeg lager en slik både der og hjemme.
Matta måler ca 80 x 90 cm.
 
Så nå er jeg igang med nummer to og må hente mer garn i dag.
 
Og jeg har strikket nok Aukraluer.
Så i helga var det Aukrapause og vottene skal på pinnen i kveld.
 
 


Ingen kommentarer: