fredag 13. mars 2015

I går kveld gjorde jeg ferdig teppet til den eldste datteren.
Garnet kjøpte jeg før jul og har heklet lapper nå og da. For det tar tid å hekle 140 lapper når en tar ca 20 min.
Men supert å ha som buss/ bilarbeide.
Slik ser lappene ut. Natur, lys grå, mellom grå og mørk grå.
Lagt på skrå.
Garnet jeg brukte er Alpa fra Europris. Et supert garn som kan vaskes i maskin. For når en har unger i hus så må det kunne vaskes.

Kanten rundt fant jeg på denne bloggen via pinterest:
Den har 12 st masker i bredden så det avpasset jeg til rutene.
I hjørnet heklet jeg en ekstra.
 

Og slik ble det ferdig.
Bare kanten rundt tok 3 kvelder og det gikk med 3,5 nøste med natur.
Hele teppet brukte jeg 31 nøster på.
Det gikk ca 5 nøster av de forskjellige gråfargene.
Og siden jeg kjøpte 10 av hver så har jeg masser igjen.
Lurte litt på hva jeg skulle lage av de, men det løste seg raskt siden ene datteren til gubben ønsket seg et teppe til senga. Et slikt som ligger nede ved bena som på hotellrom.
Og det er det masse nok til. Så da blir det et i corner to corner til henne.
Bare kjøpe til litt natur.
 
Og på onsdag kjøpte jeg garn til et teppe til. Da i beige, brunt og natur.
Dermed kjøpte jeg 8 nøster av de to fargene siden jeg nå skal ha 3 farger og ikke 4.
Fikk tak i litt natur, men må nok ha en god del mere.
Så jeg bestilte like så godt 20 nøster på Europris med en gang.
Da har jeg mer enn nok og kan lage andre ting av resten.
 
For jeg har alltid et teppe på gang.
Og de strør jeg rundt til ungene og barnebarna.
Pussig nok så har jeg et akrylteppe hjemme og mitt bestmorteppe som nå er i ferd med å gå i oppløsning.


Ingen kommentarer: