mandag 16. mars 2015

En helg på årsmøte i husflidslaget betyr mye håndarbeide.
Så jeg tok med meg godt med garn og fikk lagd litt.
Koste meg med å høre på alt som ble lagt frem.
 
Og for et vær og et nydelig sted.
Håholmen er en perle i havgapet.
Et fantastisk vær fra vi kom til vi reiste.
Nydelig mat siden det som serveres er utelukkende fisk.
Er såååå midt i blinken for den håpløse magen min.
Men til lunsj lørdag ble jeg dårlig og vi gikk igjennom hva jeg hadde spist og da ble vi enige om at det måtte være vannet. Så til middag så drakk jeg litt springvann før middag og ble dårlig igjen. Så da var det godt med flaskevann.
 
Så slik ble luene.
En uglelue og en sånn helt ubestemt lue..... tenker jeg hekler en munn på den siste. Sånn kripy utgave kanskje.
 
Jeg lette etter et mønster på nettet, men de jeg fant var i fastmasker eller halvstaver. Jeg ville ha med staver. Så da lagde jeg like så godt et eget mønster.
Det skrives ned en av de første dagene og sendes til prøvehekling.
Får se hvor mye jobb det er.
For er det en stor jobb så havner det som salgsmønster.
 
Og overraskelsen var stor når jeg vant denne på lotteriet i helga.
En slik har jeg ønsket meg leeeenge.....
Såååå fornøyd <3
 
Så da er det å knekke til med å gjøre ferdig det gimpede skjerfet.
Tester ut et garn for ei i Strikkekafeen på Facebook.
Det virker meget lovende og er et fantastisk garn.
 
Er akkurat ferdig med rad nr 3 av 5. Så det er ikke så lenge igjen før det er ferdig.
Det er litt lite med brunt garn så jeg håper det holder siden jeg skal ha 3 rader med det.
 
 


Ingen kommentarer: