lørdag 7. mars 2015

Håndarbeide gjøres, men blogges gjøres ikke

Ja slik er det noen ganger.
På tur til østlandet så er en ikke pcn oppe hele tiden.
Da blir det glemt bort.
Og så må en jo kose mest mulig med a minimor også.
Noen dager sammen med henne er gull verdt :)

Så jeg tok med meg 49 lapper av bestemorruter for å hekle sammen på turen.

Startet på det søndag morgen. Heklet og vasket om hverandre siden helsa ikke er så voldsomt bra så hadde jeg bestemt meg for å vaske huset til den yngste datteren min.
Så heklet jeg det ferdig på mandag kveld. Det har en kant med fastmasker og en krepsekant ytterst.
Da var hele første etasje vasket.

Så hadde jeg tatt med meg for å hekle opp 45 lapper i natur til dette teppet.
Jeg rakk 37 stk. Så de siste heklet jeg ferdig den kvelden jeg kom hjem.

Og så tok jeg med meg lappene på hytta nå i helgen for å hekle de sammen.

Det er Willowsruter.
Skikkelig morsomme å hekle.
Her er det brukt Alpa fra Europris.
Et fantastisk billiggarn (som noen påstår at jeg bruker).
Dette garnet er toppers for dattera mi med familie siden det kan vaskes i maskin og at det er alpakka i det. En god del akryl, men det merkes ikke når det er ferdig heklet.
Og med heklenål nr 3,5.

Så nå er alt heklet sammen og kanten rundt har fått fire runder.
Men så har jeg gått tom for garn, så da blir det å handle mer på onsdag.
Da er det kontroll på sykehuset.

Og her jobbes det med julekolleksjonen 2015. 
Tredje produkt ut er "Juliaputa".
Jeg er så heldig at jeg har dyktige strikkere som prøvestrikker for meg.
Og er spent på hvordan puta mottas.

Så siden jeg nå er tom for garn så tegnet jeg ferdig Tangentputa.
Den har tre farger og den teststrikker jeg selv.

Har planer om å lage et innlegg om hvordan en strikker frem og tilbake med to eller flere farger for det har jeg ikke sett noe av på youtube.
Og det er det meget får som kan.

Men nå er det en stola til en barndomsvenninne som har bursdag i juli og skal i bryllup i august.

Så da fyller jeg resten av helga med dette siden det er grisevær ute.



Ingen kommentarer: