mandag 9. februar 2015

Helgekos i heimen

Ble litt i helga også ja.
Har en gjeng med venner som jeg ønsker å gi vesker til så da produseres det en god del her.
Men siden ryggen og ene hofta ikke vil samarbeide bestandig så blir det litt nå og da.
Men aller mest blir gjort i godstolen.
Så jeg håper på at alle skal få innen et par mnd.
For vinteren er den tiden jeg syr mest på.
Sommeren nytes i godstolen ute på verandaen eller på benken min under tak.
Trivelig å kose seg ute.
For ikke å snakke om under taket på verandan på hytta.
Beste plassen på jorden om dagen det.
Pendlerarbeide i forrige uke ble en topp til ene barnebarnet. Og nå er buksa på gang slik at det blir et helt sett.
Settet strikkes i Mandarin Pepit og mønsteret er fra Viking design.
Kjenner at det garnet er dårlig tvinnet og "fliser" seg lett opp.
Så det blir nok heller Mor Aase fra Rema 1000 (Sandnes) som blir neste gang. Liker ikke slikt garn.

Yngste barnebarnet hadde kun en ullbukse som passet så da ble det en til i forrige uke også.
Dette er et eget design.

Denne veska og lua er klare for å bli sendt i dag med posten.
En flott gutt som jeg gjerne vil gi en lue til og mamman som jeg er så heldig å kjenne.

Og her er alle tre veskene jeg har lagd i helga. Den i midten er den som er på bilde over.
Den øverste er til en dame jeg har som venn der jeg bor.
Hun skal få denne veska av meg.

Den nederste blir en gave. Så den er lagt på lageret.

På kveldstid i forrige uke ble disse til. Har en del Vamsegarn fra Rauma som må brukes opp. Rester etter flere prosjekter.
Så da strikket jeg et par etter mitt eget mønster for jeg tenker det er greit å lage flere størrelser i de.

Slik ble de ferdig tovet. Da passer de til str 40.

Så da prøvde jeg meg å legge opp litt mindre masker og strikke den litt lavere i høyden. Meget spent på resultatet og på størrelsen.

Og slik ble de.
Den ble str 25 og helt perfekt i både høyde og bredde.
Flaks igjen!

Så da har jeg lagt opp til en i str 40, men prøver å strikke den kortere i foten for å få den til å passe til str 36 eller 38.
For rundt ankelen må den være omtrent samme størrelse.

Så da går uka med til et par nye sokker, samt bukse til ene barnebarnet.
Neste prosjekt er en mariusgenser i str L og en i str 6 år bredde og 10 år høyde.
Samt flere sommerkjoler til jente barnebarna.






Ingen kommentarer: