fredag 9. januar 2015

Nei, en får vel..........

Legge ut bilder av de en lager, men heretter bilr alle bilder merket over selve bilde.
Dermed kan alle lese hvor bildet er fra og se at det er faktisk er ulovlig delt.
Ja, en risikerer å få bildet publisert på andre steder, men syntes det er ille at det gjøres med det for øyet å få snauset til seg et gratis mønster.
Som den flotte damen i Projo sa: Tenk om noen kom og rappet penger fra lønnskontoen din..
Så respekt for andres åndsverk SKAL en ha!
Så dermed kommer bildet på teppet her og er merket.

 
Slik ble teppet som måler 100 x 200 cm og har over 30 farger.
Mye restegarn er brukt opp.
Så nå skal det finnes frem en ny kasse som skal angripes.
Og så har jeg strikket ferdig ene julestrømpa jeg har lagd mønster på. Den er nå til prøvestrikk for uttesting. Ser det er et par ting som må endres. Lett og tenke i feil baner eller å ikke få med seg alt når en skriver ned.
Her ligger den med foret ved siden av. Den har ikke navn på seg siden dette blir en gave til en som er enebarn. Søsken får navn på sokkene sine så de ikke tar feil.

Gleder meg å sende den til han.... når det blir vet jeg ikke enda.
Og så har jeg ei jente som nok skal få en, så da blir den en sokk med mest hvit på.
Og en gutt som er litt eldre, han tenker jeg skal få en supporterstrømpe.
Ja, ideene er der.
Men tiden strekker ikke til alltid.


8 kommentarer:

eljos sa...

tusen takk, jeg savnet bildet i forrige innlegg. Det må da være morsomt å tegne mønster selv, kanskje jeg også skal prøve meg på det? Jeg blir så inspirert av alt det du lager. Jeg har nå strikket to av juleputene dine, -den første ble det feil i mønstret, men det fikk være min versjon da. den neste ble perfekt, så er de klare til neste jul,

Anonym sa...

Kjære vene, en dame delte bildet ditt i håp om å finne frem til hvor hun kunne kjøpe mønsteret. Noe hun faktisk fikk, som gjorde at du kunne selge et mønster til noen som ellers ikke hadde funnet frem. Ser ikke at dette er noe å lage så mye oppstyr om! Som også førte til at damen mistet lysten på hele mønsteret, forståelig nok.
Men å sette navn på er jo lurt. Da er det også mulig å finne frem til mønsteret uten å spørre noen.
Men ærlig talt; når jeg leser innleggene dine så virker det ikke som en voksen dame som skriver. Det nedenfor f.eks. Og alle de om at du har spioner og muldvarper inne på mange grupper for å følge med på om det foregår noe snusk som du skulle gjort noe med. Må bare riste på hodet!

Buglas design sa...

Du vet lite om den saken her og mine bilder deles ikke uten bråk.... Neste gang blir det enda mer bråk. Og du vet veldig lite om den saken her siden vedkommende faktisk var med i en av mine grupper der bilder av denne grytekluten er delt flere ganger. Intensjonen om å skaffe seg et gratis mønster ligger helt klart oppe i dagen. Og jeg bråker akkurat så mye jeg vil. Dermed kan jo jeg tolke deg slik at du støtter deling av bilder da. Og så FEIG som du er som kommenterer under anonym. Konsentrer deg om din verden du så skal jeg håndtere min.

Buglas design sa...

Si ifra Elios hvis du trenger tips om program og andre ting. Det er supert å lage egne mønstre. Gøy å skape noe helt selv. Send meg en epost så tar vi det derfra.

Torun Nielsen sa...

Det var en kjempelur måte å merke bildene, Janne! <3 <3 <3

Buglas design sa...

Det er superenkelt å gjøre det slik. Bruker en app som heter: InstaFram
Bare spørre hvis du lurer på noe.

Unknown sa...

Hvem av Instafram appene bruker du Janne ? Så det var flere av dem

Buglas design sa...

Sendte deg et bilde av den på Face.....