mandag 5. januar 2015

Hvorfor ???????

Hvorfor og hvor:
 
Hvorfor gjemmer enkelte seg bak en skjerm og blokkerer en på facebook?
Hvorfor kan en ikke betale en liten sum for å få det en vil ha?
Hvorfor må noen stjele?
Hvorfor kan en adm publisere navnet til en person i en gruppe som vedkommende ikke har tilgang og så krittisere vedkommende fordi en må bruke en blogg til å SLÅ tilbake?
Hvorfor innrømmer de ikke at de har brutt åndsverksloven?
Hvorfor skriver de noe, blokkerer den de kritiserer og så er det greit?
Hvorfor må adm kommunisere med datteren til vedkommende for å gi svar? 
Hvorfor har de ikke BALLER til å svare selv?
Hvorfor legges det ut et innlegg i en gruppe der adm har sperret deg både i gruppa og personlig med ens navn?
Hvorfor tørr ikke den adm å svare på kommentarer?
Hvorfor lar adm det innlegget ligge og lar folk få kaste mer søppel?
Hvorfor STJELER en person en annen person SITT bilde og publiserer det i en gruppe?
Hvorfor får en ikke forsvart seg der kommunikasjonen pågår?
Hvor skal en få sagt SIN mening når en ikke har tilgang?
Hvorfor blir en krittisert for det i etterkant?
 
Her er MITT bidrag:
MINE bilder på mine blogger er MINE bilder, ikke andres.
Det betyr at INGEN andre kan publisere de et annet sted på nettet. Nei, faktisk INGEN steder.
Det er meg forunderlig at dette gjøres når vi har et lovverk i Norge som sier at dette er FORBUDT og kan straffes med bøter eller fengsel i straffeloven.
Og kom ikke å si: Dette viste jeg ikke noe om.
Da må vi langt tilbake.... ja til barneskolen.
Der har ALLE lært om grunnloven.
Og der står det: Som borger i Norge er en forpliktet til å sette seg inn i landets lover.
Ja det har vi alle lært.
Vi hadde også om åndsverksloven på skolen.
Men hvor var alle de som da ikke "vet" det. Eller spilles det på uvitenhet her? 
Uvitenhet går nok dessverre ikke som agrument her.....

For jeg vil jo BARE spørre om et mønster. Jeg vil jo BARE kjøpe et mønster. Jeg vil jo BARE spørre om pris. Denne BARE kan faktisk føre til lovbrudd
 
Så heretter skal mine bilder merkes.... Ja, faktisk MERKES... bare vent å se hva som kommer til å stå på de.... for nå er denne jenta både møkklei, forbanna, skuffa og mer til...

For jeg står ved et veiskille her.... Slette alt jeg har på nettet og legge ut på bloggene mine at her blir det ikke noe lengre fordi folk stjeler... Eller å ta opp kampen med de som bryter norsk lov og få et helvete tilbake.... Egentlig så er det mest konfortabelt med det første.... fordi jeg ikke trenger å drive med det her...
 
Så dermed har jeg denne gangen statuert et eksempel på hva som skjer hvis en publiserer og deler mine mønstre eller bilder.... Ja, jeg har blitt kalt litt av hvert i denne saken. Og ja det tåler jeg glatt.... men husk at den som startet det faktisk BRØYT norsk lov med å publisere et av MINE bilder.... Og det har jeg bevis på....

Ingen kommentarer: