torsdag 25. desember 2014

Skrotpose

Mamma jeg tenger en pose til å ha trådrestene i når jeg fester så dattera. 
Og da satte de små grå igang.
Først tenkte jeg å lage en pose som han ned fra bordkanten. Dette fordi det ligger mange av de på nettet, men når jeg i dag startet så endret jeg raskt det.
Syntes det blir dumt når en må ha noe tungt oppå for at posen skal henge der eller at det tar opp plass på bordet med en nålpute.
Så da endret jeg og tenke: En rund pose med en kant rundt der sakser og andre ting kan stå.

Så da satte jeg igang og slik ble den første. Den innerste posen ble litt høy så den brettet jeg ned og sydde en stikning på. Da ble den passe.

Så fant jeg ut av en nålpute er greit å ha. Men den bør være mulighet for å ta av. Så da ble den en stor trykknapp på baksiden.

Så kom jeg i tanker om en hank. Greit å kunne bære når en skal ha med seg. Men ikke smart når en skal ha trådene oppi.

Så da løste jeg det med å sette på en trykknapp i hver side, da kan hanken puttes bakpå når den ikke er i bruk.

Så nå blir det flere av disse ja. 
Må justere litt her og der for jeg lager beskrivelsen og legger den ut her på bloggen.
Og gamle gardiner får virkelig bein å gå på. 
For de er såpass stive at de fungerer supert til dette.
Det er en ganske kraftig kvalitet.

Kjekke venninnegaver også dette :)

Ingen kommentarer: