tirsdag 5. august 2014

Burdakjole i str 5 år

Da var kopien av Burdakjolen klar for avreise til mini prinsessa.

Så fornøyd med den og har lagd litt detaljer som jeg tenkte var praktisk.
Slik ble den.


Slik ser den ut. Heklet i Bomull Sport fra Gjesdal.

Bærestykket et heklet som små roser og så heklet sammen oppe og nede. Kun målet rundt som det må jobbes etter. Her kan de justeres med tykkelse på garn og pinner. Så i teorien kan en lage den til voksne også. Vet om ei som har lyst på slik kjole.

Og kanten nede lagde jeg slik at den hekles på tvers av kjolen. Mye enklere enn å finne lengden først tenkte jeg. Dermed ble det slik.

Lurte på hvordan jeg skulle gjøre det med å justere selene, men når jeg fant riktig størrelse på knappene så løste det seg selv. Fordi de kneppes i hullene som er heklet i stroppene.

Dermed knepper en de bare høyere opp.

Så da blir det nok flere av denne kjolen.
Beskrivelsen finnes i mønstergruppa mi på Facebook som heter: Buglas design

Ingen kommentarer: