tirsdag 20. mai 2014

Kjole

Ble en liten kjole i dag. Ca i str 74. Siden jeg ikke får prøvd på de jeg lager til så kjøpte jeg en body i str 74 for da ville kjolen bli sånn ca passe tenke jeg. Så jeg er jo spent på om det stemmer.

Så da ble det en ny Jennykjole. 

Denne er lagd over samme lest som jeg driver å utvikler. En kjole der en hekler etter mål og ikke etter mønster. Med en god beskrivelse på hvordan det gjøres. Håper jeg får det til og at den blir enkel nok for uerfarne også. Kanten nede er ferdig beskrevet og finnes som gratismønster i gruppa mi på Facebook som heter: Buglas design.

Når jeg reiste opp på håndarbeidstreffet i dag så var det så flott vær at jeg valgte å sitte ute litt. 

Slik ble kjolen med kanten nede. Tror kanskje den er litt lang, men det gjør egentlig ingen ting. Den passer bare litt lengre. For ungene strekker seg mest i høyden i den alderen.

Kjolen sett forfra med bodyen inni. 

Kjolen sett bakfra med to knapper øverst i nakken.

Kanten nede som er heklet på tvers og ikke på langs som et par andre mønstre.


Ingen kommentarer: