torsdag 1. mars 2018

Nok et bestemorteppe er ferdig

Jeg bare elsker disse teppene. Aner ikke hvor mange jeg har heklet, men det er ikke få.
Har alltid noen ruter i kurven min med restegarn fra mellomtykkelsen i ull.
Det meste går i Karisma om dagen nå siden jeg har kuttet ut Rubin. Kvaliteten på den har vært grelt i det siste. Siste store teppet jeg kjøpte til var 17 av 60 nøster på tykkelse med Senja.
Det er klagd på garnet, men det tar vist tid å bestemmes seg for hva som skal skje.
Så hører jeg ikke noe før påsken så åker garnet til forbrukerrådet.

Men restegarn har jeg nok av.
I går var det kun disse igjen. Så de ble med til innspilling av videopodcast på Hansgarden.


Alle lappene ble ferdige på Hansgarden så da var det å sette de på blokkeren og hekle de sammen når jeg kom hjem. Liker beste at de har vært en runde innom der for da er de mye enklere å hekle sammen etterpå. 


Det beste med å hekle tepper er å sitte under de når de blir lagd.

Og her er det ferdig og foreviget på verandagulvet. Det er så stort at det er vanskelig å ta bilder inne. Og på denne tiden er det mørkt inne. Så en får utnytte det lille dagslyset en har.


Det ble 130 x 200 cm ferdig og er heklet sammen med marineblått garn. Det har gått mye restegarn til dette teppe så nå er det snart tomt. Utrolig deilig.

Så er det denne saken her. Det er et teppe min mor startet på som jeg nå har fått for å lage til et teppe. Det var beregnet på ene oldebarnet hennes. Så da hekler jeg det ferdig så hun får det.


Det er nesten 60 ruter av ymse slag. Så jeg får hekle sammen de som har omtrent likt utseende så får jeg avgjøre da hva som skjer videre. Har egentlig lyst til å hekle rundt og så sette på en rad med ruter litt utenfor de radene. Må hekle noen for å få det til å stemme med nye ruter.
Så det blir litt tenking. Men her har jeg heller ingen problemer med restegarn.
For det har jeg absolutt mer enn nok av.
Kanskje jeg kan tømme babyulla også? 

Ingen kommentarer: