tirsdag 27. februar 2018

Posekurs i helga

I helga var jeg med å arrangerte posekurs. Jeg hadde lørdagen og en annen instruktør hadde søndagen. Storkoste meg begge dager. For jeg var med på søndag og sydde litt.

Første ut var Skrotposen. 
Det er en pose som en kan ha på bordet med alt utstyret en trenger og til trådbiter oppi.


Slik ser den ut. 

Så var det igang med et gammelt ullteppe. Har en god del av de i forskjellige farger.
Så da blir det noen håndarbeidsnett.


De har skråbånd i toppen. Men er ikke helt fornøyd med den metoden så jeg testet ut et par nye på de neste veskene.

Den andre instruktøren hadde med runpinnepose.
Denne ble populær, flere sydde den.
Jeg måtte jo klart prøve.
Det ble jo også en med et kantebånd rundt.


Dette er rester etter to håndarbeidsnett.

Her har jeg testet ut den nye måten å sy på bånd. Meningen med å ha på bånd er å skjule sårkanten og at en skal slippe å vrangsy de. For det kan gi utfordringer i starten når en er nybegynner.


Her brukte jeg trusestrikk. Og ble jo så fornøyd.


Her brukte jeg foldeelastikk. Og den funker også helt greit. Her er en bit med møbelstoff jeg kjøpte i fjor på Stoff & Stil. Litt ramler jo ned i kurven min der.


Her er veska med ullteppe ytterst ferdig. Brukte hanker av olastoff. Så den blir litt grovere. Håper vi kan arrangere en kveld med trykking på ull. For da blir denne veska med.


Når jeg kom hjem fra kurset så ryddet jeg alt på plass, men når jeg gjør det så får jeg stadig ideer.
For dette er to spisebrikker som lå i veien for stoffene jeg skulle legge på plass. Da ble det en rundpinnepose av den. 

Ingen kommentarer: