søndag 25. februar 2018

Jaggu var det lungebetennelse

Etter en uke med omtrent null pust åkte det til legen og der var beskjeden at det var lungebetennelse jeg hadde. Så da ble det medisiner som jeg tåler og nå 14 dager etterpå kan jeg si at jeg er omtrent bra. Så da bærer det tilbake på arbeidstrening i morra.
Og de ordinære vontene er tilbake.

Siden jeg har tilbrakt det meste av tiden i godstolen disse 14 dagene så har det jo blitt litt.
Først ut var strikkede dukkeklær.


Her er et helt sett med bukse og jakke fra en av Gausels sine bøker. Sokker og lue ble komponert selv.

Så var det å strikke en seleshorts og en genser fra den nye folderen til Sandnes med dukkeklær.
Her er også sokkene eget design.


Gubben har lagd stativ til dukkeklærne til barnebarna. Så nå er det hans jente barnebarn som skal ha dukkeklær. Hun har fått vugge og dukke.


Så når hengeren nå har blir fylt opp med 5 strikkede plagg blir det nå å sy de 5 siste.


Så når jeg skulle finne frem mønstre til å sy dukkeklær så dukket denne opp. Mange år siden den var i bruk da jeg sydde klær til mine egna barn sine dukker.
Noen av de tingene er nå i yngste barnebarn jentas eie.



Ingen kommentarer: