torsdag 1. februar 2018

Halsen som bare ble til

Når Marthejakka var ferdig så var det jo såååå mye garn igjen.
Å gjør en da?
Å jo da når en er på reise så er det om å gjøre og ha nok prosjekter. For ikke å glemme NOK garn.
Slik er det jo også denne gangen.
Så da tok jeg 2 nøster med Karisma og 2 nøster med garnet fra iceyarn.


Jeg la opp 80 masker med dobbelt garn på pinne nr 6 og strikket mønsteret fra Marthejakka. 
Men gjorde det slik at den tynne imellom ble strikket rett og vrang.

Og strikket 10 rapporter i høyden.

Måtte jo prøve den før jeg overleverte den til dattera og oppdaget at dette var jaggu en bra hals.
Så da er det hjem å finne brunt garn og lage en lik. Men i et annet garn. Tenker jeg bruker akryl.
Har det i noen farger.


Og hu her glemte jo selvfølgelig knapper til jakka.... vræl...
Men hva gjør vel det når Stoff & Stil finnes like borti gata. og en hyper unnskyldning til å kjøpe litt stoffer også. Å ja da det ble det. Et stoff til 2 stk tightser og filt for å prøve ut det jeg har tenkt å lage til julemessa. De skriker jo etter juleting. Så da får de få mer da....


Så da blir det noen julekurver. Det er nok minst 35 år siden jeg lagde slike sist.
Men så gøy å lage. Så da er det hjem å tegne for å lage forskjellige mønstre. For det har jeg lagd en god del av i papir. Husker omtrent hvordan jeg gjorde det. Men siden jeg har noen hjemme i juletingene så kan jeg rappe et par maler derfra.

Så da var det strikking på Bobilputa her.
Å ja... nå kommer også puta til reglene. Har jo campingvognpute og regler så da må jeg jo også ha det til bobil. Reglene lagde jeg for 1 år siden.




Ingen kommentarer: