mandag 15. januar 2018

Strikkeposer og garnskreppe

Før jul så hadde jeg lyst til å ha en garnskreppe som var av julestoff. Og da ble den gamle juleduken som jeg har arvet revet opp. Jaggu fant jeg en gammel kjøkkenduk også som kunne brukes som for. Og dermed satte jeg igang. Og her er resultatet etter litt tråd, silkebånd og noen timer bak symaskinen. Er gøy å lage noe slikt. Er jo unikt.


Oppi den har jeg genseren jeg strikket før jul.


Og her er en julegave som jeg lagde etter ønske. En blandet veske med både olastoff og kaffeposer.


I høst fikk jeg noen gamle duker og garndiner. Denne la jeg frem for den likte jeg så godt. Skikkelig gåbort skreppe tenkte jeg. Det ble nok mer en strikkepose og den ble ikke så stor. Jeg sydde for av bomullslerret og så sydde jeg litt innenfor ytterste kanten der det er helt rett. Sydde på et skråbånd litt nede på posen og lukket den i toppen med skråbånd. 
Og slik ble den. Heftig gå bort skreppe ja. Men skal det værra så skal det værra.


Ingen kommentarer: