mandag 16. oktober 2017

Ut på tur

Lite fra meg i det siste... hvorfor vet jeg egentlig ikke. 
Men nå fant jeg ut at jeg får komme igang igjen. For jeg lager jo så mye rart om dagen.
Noe er offentlig og noe er hemmelig.
Julegaver, drøm om bokutgivelse og litt publisering av nye mønstre.

I slutten av september holdt vi i vårt lokale husflidslag et sytreff. Vi var knappe 20 stk og vi storkoste oss med å klippe, sy, skravle, spise, drikke kaffe. Dagen gikk bare så alt for raskt.
Så vi bestemte at dette gjør vi igjen.


Akkurat når vet vi ikke, for lokalet vi bruker skal rives neste år. 
Så da blir vi uten forsamlingslokale i et års tid.

Denne dukket opp fra arkivet en dag. Oppdaget at den hadde jeg ikke lagt ut på Strikkoteket. Den har ligget på Ravelry hele tiden. Og så regner jeg med å få ut de andre ugletingene snart også.


Her er uglebuksa. 

Jeg måtte jo prøve duken på bordet mitt med litt julepynt rundt. Veldig godt fornøyd med denne. Så her kommer det mer i samme serie. Håper jeg får tid litt nærmere jul.


Julestrømper strikkes det stadig noen av. Tok imot noen bestillinger, men måtte si nei i slutten av september. Ene testeren min strikker noen for en kunde også.


Her er den bestillingen jeg holder på med nå. 


Og her er forrige bestilling. 
Jeg iset av fryseren i dag og da ramlet selvfølgelig et glass ned på tommelen. Så den er god og øm ja. Og litt blå. Så det er ikke behagelig å strikke, men får prøve litt mer.


Jeg er litt lei de heklede lysglassene så nå tenkte jeg å lage til standardglass i strikkede.
Så her er første forsøk. Denne er til den eldste datteren min.
Den er 2 liter. Og hun hadde en i 1 liter også så den strikker jeg nå i samme mønster.
Prøver meg litt fram før jeg legger ut mønster på de.

Så da er det å strikke litt rolig i kveld på en julestrømpe.






Ingen kommentarer: