lørdag 5. august 2017

Tanteputene

Ja jeg er inne i stimen med tanteputer om dagen. Så nå er Tante Evas pute ferdig.
Det kommer flere nye design av tanteputene, men må bare få unna Midtnorsk strikkefestival først.

Og da måtte jeg jo ha ny håndarbeidsveske og garnskreppe siden jeg fant et så kult stoff i ferien.
Så da blir det å begrense antall håndarbeider på turen.
For det er jo en utfordring i seg selv.


Så har jeg to hjelpere som også må ha vesker. Så da ble det en strikkepose til den ene og en garnskreppe på den andre. De er klare for avreisen og ligger i sammen med utstyret som skal med.


Stoffet til strikkeposen har jeg fått av hun som skal få den. 

Så var Tante Evas pute ferdig. Jeg er meget godt fornøyd med fargene på den. Ville ha røde roser og tok beige bunn. Så denne havner i min egen sofa. 
Alle tanteputene kan jeg nok ikke ha der. For da får vel gubben fnatt.


Men jeg har jo noen favoritter som pussig nok er de som er minst populære.
Så det blir flere design med disse fargene. For jeg tenkte å ha 3 puter med samme farge i sofan samtidig. Og så bytte til en annen farge når jeg bytter farge på dukene. For farger er noe jeg må ha, bare elsker å ha farger rundt meg. Disse hjemmene som er helt nøytrale i gråtoner eller beigetoner er jo så ekstremt kjedelige. Nei her er det farger i puter, duker, flaskefrakker, 
lyslykter og masse annet stæsj. 

Så da er det å gjøre et nytt design ferdig.
Katedralputa.
Den kommer i morra.


Ingen kommentarer: