tirsdag 11. juli 2017

Tangenter og andre masker

I dag har jeg lagt ut en ny gryteklut.
Nå nærmer jeg meg slutten på min store opprydning i mønsterarkivet mitt.
Det er fortsatt noe igjen, men de forblir hos meg inn til videre. Det er noen heklede grytekluter og grytevotter, samt noen nye ting som skal testes ut først.

Tangent gryteklut er en gammel kjenning som ikke har vært på Strikkoteket. Så da dukket den opp nå på morran. Den har ligget på Ravelry, men alle mine norsk mønstre der er plukket vekk.
Jeg velger heller å bruke Strikkoteket i fremtiden.


Så i dag er det å strikke videre på flaskefrakkene jeg designer om dagen. Kjente at nå var det greit å finne på noe nytt etter 15 stk grytekluter. Selv om jeg må strikke en del til som jeg mangler modell på. Men de får komme etter hvert. Det er også 14 stk puter som mangler.
Så det blir puter når jeg kommer hjem.
For det blir 14 dager hos barnebarna å år. En ny tur ned på høsten når hun eldste skal starte ny bedrift. Samme som hun startet i fjor. Får hjelpe de litt da.


Disse to har jeg tegnet og strikket. I dag blir den gule strikket på nytt for jeg måtte justere høyden etter hvert som jeg strikket. Og en ny blir det nok i dag. Samt at en må skrive ned mønstrene etter hvert som jeg strikker de i dag.
Så da blir dagen fylt med barnebarn, flaskefrakker, matlaging og litt forefallende husarbeid. 


Ingen kommentarer: