søndag 9. juli 2017

Sørlandsvær

I går var det et greit sommervær.
Sola var ikke helt fremme, men det var godt og varmt.
Så det ble jo en del strikking også. Mest på en ny gryteklut.


Når jeg kom på Europris så kom jeg på at flaskene til frakkene hadde jeg ikke tatt med meg. Så da måtte bli med meg en liten og en stor. Så snudde jeg meg og da kom ideen til en ny flaskefrakk.
Blir litt forundret noen ganger når jeg tenker tilbake på hvor og hvordan ideene dukker opp på nye ting. For det er ikke noe mønster. En kurv gav meg ideen til en ny flaskefrakk. Ja da er det bare å tegne og strikke den. For den er strikket ja.

Denne ble også ferdig i går. Samt makkeren, men den fikk være uten bilde.
Hildurs gryteklut la jeg ut: Hildurs gryteklut på Strikkoteket


Den er strikket i Bomull Sport og måler 22 x 22 cm.

Så nå ser en haugen vokser og at en kasse med garn snart er borte.
Kjekt med sommerferie og bomullsgarn.


Så da blir det å legge ut Mor Aases grytekluter som er en forbedring på gratismønsteret på Strikkoteket. Ble ikke helt fornøyd og la det dermed ut der.

Så da er det å strikke neste gryteklut.


Ingen kommentarer: