lørdag 22. juli 2017

Endelig hyttehelg

Det var godt å ankomme hytta i går ettermiddag etter noen uker uten hyttehelg.

Men jeg har jo hatt 14 fantastiske dager sammen med barn og barnebarn.
Det er så gøy å være sammen med de for en bor jo 75 mil unna. Så det blir sjelden, men så er det kvalitetstid når vi er sammen. Og i år har jeg strikket mens jeg har vært på tur.
Det blir mye dødtid når en sitter å koser seg i skyggen og ungene leker ute.
De to største er 7 og 11. Så de klarer seg mest selv. Bare passe på at de får i seg mat.
De to minste på 1 og 3 er mamman med. Men blir jo både bleieskift og masse kos.

Så det ble 9 flaskefrakker. Både Pyntefrakken og Katedralfrakken ble strikket.
Det var utrolig gøy å strikke disse. Fikk faktisk litt dilla. Men måtte strikke noen modeller for å teste ut at de passet til flaskene. For mønsteret er slik at med tynt garn passer de til vinflasker og med tykt garn passer de til 1,5 liters brusflaske. 


Her er de foreviget på verandaen hjemme utenfor hobbyrommet.


Og her ser en noen av de tredd på flaskene. Her ser en at et par er for korte.
Men de passer til vannflaskene som selges om dagen. 
Så da blir de gaver i fremtiden. 

Så ble det jo 7 par grytekluter. Planen var å strikke mest mulig av designene mine mens jeg var på tur. For jeg har en del som det ikke er modeller av. Og de må jeg ha til Midtnorsk strikkefestival.
Så nå begynner det å nærme seg slutten. Jeg tok med bomullsgarn nå i helga også. Så resultatet av det kommer i morra kveld. For her har det vært utestrikkedag i dag. Et fantastisk vær med 23 grader i skyggen. Og da er bomullsgarn det beste jeg strikker med. For her skal det tas med ro sa legen på sykehuset. Betennelse i en slimpose i hofta på grunn av ryggen. Og venstre beinet er det nedsatt følelse i. Så da er det jo kjekt å drive med masketeknikker.


Her er de foreviget på verandaen de også.
Så da var det å legge opp til en ny pute. Et helt nytt design som må strikkes også.
Og det er 14 stk puter som mangler, men det har jeg ikke muligheten til å klare. Så det for holde med noen av de. Jeg har plukket ut 6 stik som jeg håper å rekke. Hvis ikke jeg går på en smell igjen da.
For jeg er ekspert på å få ideer og så sette igang der og da.



Ingen kommentarer: