onsdag 21. juni 2017

Strikkpaalandet i dag

Noen sultne sauer møtte meg i dag jeg ankom Hansgården på Averøy rett ved Atlanterhavsveien.


Det begynner å bli noen sauer nå. Trivelig med dyr i sitt rette element.


Siden vi i dag skulle spille inn flere episoder av Strikkpaalandet så tok jeg med meg kurven med nest yngste barnebarnet sitt teppe. Det skal hekles 42 rader før jeg startet på mønsteret. Nå er jeg på rad 38 så det har vært en effektiv dag tross i at en har vært på veien i over 3 timer og spilt inn 2 episoder.
Så i løpet av kvelden er jeg ferdig med de 42 omgangene.


Når jeg skulle pakke i går kveld så oppdaget jeg at nå må du jaggu rydde på puffen din. Jeg ryddet og det ble veldig fint. Men hva skjedde når jeg kom hjem i ettermiddag. Jo, nå er det akkurat like rotete igjen. Denne jenta er rett og slett bare håpløs. For i kveld blir det ikke gjort noe. Kroppen er sliten så nå må det hviles. Det er ikke stort jeg tåler av aktivitet. Men er sjeleglad for det jeg klarer. Godt å komme seg ut litt en gang iblant. 


En strikkekafe venninne hadde denne stående, hun brukte den ikke så jeg fikk den til mitt nest yngste barnebarn. Er såååå spent på hva hun sier. En mini symaskin. Hun som er så opptatt av hva mamma driver med når hun syr. I går ble det kjøpt inn små kasser som skal fylles med småvarer. For det er det nok av hjemme hos denne mimmi dama.. Nok til noen maskiner ja.

Så da er det å ta det rolig resten av kvelden og strikke.
Både hue, rygg, hofter og bein trenger å ta det rolig frem mot morgendagen da det er en liten bytur å få kjøpt vaskeposer til ulla som står i garasjen og skal vaskes.



Ingen kommentarer: