torsdag 23. mars 2017

Hviledager nyttes til håndarbeide

Her er det slik at det er hviledager innimellom hva en driver med. Spesielt når det har vært aktivitet to dager på rad. Da vil ikke kroppen på den tredje dagen. Så da får en ta godstolen fatt og bedrive håndarbeide og kose seg med smertene og en meget stiv kropp.

Så i går var det dagen for å prøve ut Puls sine rundstykket. Puls holder til på Gjøvik og de gir ut en folder med oppskriftene sine. De har kun glutenfri mat og det passer jo meg midt i blinken.
Spiste de til frokost i dag og de er nydelige. Det blir nok bakt flere porsjoner her ja. Kjekke å ta med seg på tur til jentene.


Jeg har litt tykk fleece liggende som er vel tykt til ungene så da tenkte jeg at dette må jeg få brukt opp. Og hva er vel bedre enn å sy noen luer til de. Dermed tok jeg blyant og tegnebrettet frem og lagde luer etter hvordan jeg husket de jeg sydde til mammane for 25 år siden. Og vips så var de ferdige. Hyperenkle å sy og super passform. Samt at de er doble nederst så de har et pannebånd innvendig. Så da har jeg lagd de i 3 forskjellige størrelser som skal prøves på barnebarna.
Er de gode så blir det å sy noen for fremtidig bruk. Også til hjelpegruppen i Romsdal.


Hundestoffet er drøyt. Det kjøpte jeg for minst 25 år siden og har ligget der. Når sygleden kom igjen så har det nå blitt 5 gensere. Og jeg har faktisk til enda en. 


Siden Marthe fikk egen pute så måtte jo Gry også få det. Det er mine døtre. Den ene elsker lilla/ cherise og den andre grå. Så da ble det en hjertepute til Gry. Marthes pute omtalte jeg i forrige innlegg. Disse mønstrene blir ikke tilgjengelige på nettet. 


Veldig godt fornøyd med puta. 


Så tok jeg med meg juleputene ut på verandaen i andre etg. Tenkte å ta litt bilder av de når det er lyst. Og jeg ser nå at jeg har fire puter og det blir noen ekstra puter til jul. 


Begynner å få noen puter nå. Jeg har designet 37 puter nå pr dags dato. Målet er 52, en pute for hver uke i året. Så nå må jeg ha en oppsummering om hva jeg har og sortere de etter årets uker.

Så da blir det å lage en påskepute nå.
Gult garn er kjøpt inn. Både Kauni og ren gul. Spent på hva jeg velger.




Ingen kommentarer: