fredag 18. november 2016

Bæredagen og julemessehelg

Da er dagen kommet som det skal rigges til julemesse.
En stor jobb, men med dyktige medlemmer så er det ingen problem å arrangere en slik messe.
Alt er klappet og klart for den store helga vår.
I år er det 29 utstillere og det er rekord. Vi har vel nesten trøkt inn de siste for å få plass enda vi måtte avvise noen. 
Så nå blir det en litt stille morgen med resten av papirarbeidet.
Litt til kasserer og noen plakater gjenstår.
Og litt strikking siden jeg nå har gjort klart alt til messa så blir det å fortsette litt på kjolen til ene barnebarnet. Muligens julekjole hvis jeg ikke syr en til henne.


Denne kom jo ut her en dag og da var jeg rask gitt. En av mine yndlingsforfattere. En helt fantastisk bok som slår klompelompe rett ned i støvla. Så den boka forsvant inn i hylla og denne kom på strikkeplassen min. Den største utfordringen er faktisk å finne ut hva en skal lage først. For det er jo kun flotte ting i den. Så da går nok tiden frem til jule med å strikke fra denne og hekle på mariusteppe selvfølgelig. Og en god del søm ligger her. En dress som ramlet inn døra til en gutt. Litt slikt småarbeide tas her. Men er sjelden jeg tar meg tid til slikt.


En lyslykt blir til fra en sylinder. Det er alltid gøy å finne ut hvordan de skal se ut.


Mønstre lager jeg ikke på slike som jeg kun har noen få av. Da må det være mange. Men en kan ikke selge de fordi glass er individuelle å lage til. Så det er mye arbeid som gis bort gratis ved en slik jobb.


Da er den klar for liming.


Slik ble den første lyslykta.


Og slik ble den andre.
Meget godt fornøyd. Selges de på messa i helga så blir det ikke noe på meg her hjemme.
Men pytt... dukker nok snart opp noen nye glass som kan kles. For nå er det snart skrapa her.


Kun 4 av slike glass er igjen. Så de får få trekk litt senere. Kjekke å ha som gaver disse.



Ingen kommentarer: