tirsdag 10. mai 2016

I disse dagene som går

Skjer det litt nå og da. Så her og der når jeg ikke sover eller spiser.
Kjekt å bare sitte å se på det lager eller skal lage.


Her er vi på vei til hytta med plank og div andre ting. Nå skal`n far snekre og jeg blir nok sittende å se på mest. Holder vel en dag regnet jeg med. Og hvem fikk rett? Jo, MEG. 
Så da var det å hekle dag nr 2.


Men været var det ingen ting å si på. 


Planke på planke kom på. 


Her er langveggen ferdig. Så da er det å få murene finere og male stålgrå.


Masse tilpassinger da det er ekstremt skjevt. 


Litt fjell stikker opp her og der. 


Begynner å grønnes på Aksneset. 


Noen trær som forsvant i fjor. Veden er nå kløyvet opp og er klar for bruk om et par vintere.


Og ja bålpanna måtte prøver for gang nr 2. Knallgode pølser fordi vi jobbet. Måtte jo bli noe enkelt. 


Verktøy må til. Så nå har vi vel to sett. Et hjemme og et på hytta. 


Åpningen på døra. En ny type mekanisme som ikke jeg har sett før. 


Her er det under badet. Må si det ser rimelig ille ut selv om det er ryddig. 


Her fra yttersiden av tomta. 


Og her fronten foran. Er vel bare vi som ser det, men syntes det er vel stygt. 


Her blir det ikke gjort noe for dette er det kun vi som ser og de som vil gå på utedoen under hytta.


Og inni blir det jo godt med lager plass for ved. Akkurat som at vi vel har bøtter for mye. Enda vi har gitt bort fire hele trær.


Her er enden på langveggen. 


Slik ble den i fronten. 


Og blåbær blir det i år. Ikke noe frysetørra grass nei. Fult av knopper.


Her sees enden av selve hytta. 


Og veden kommer mer og mer på plass. 


Her er det under badet. 


Den fine utsikten forfølger en hvor enn er. Og jeg koser meg med å se på den.


Under badet. 


Fra badet mot soverommet. 


Fronten rakk han far ferdig på søndag. Med to dører blir det fikling. 
Så da får resten stå til neste gang vi skal hit. Er igjen ved utedoen. 


Og så oppdaget jeg disse for en stund siden og endelig hadde jeg tid til å prøve de.
Og det her var knallgøy. Er på min tredje nå, samt at jeg prøver meg på en bukse. Er jo bare å forlenge beina. 


Host, hark... har kjøpt vel mange knapper på eaby av disse. Men de er jo så utrolig søte at de er det jo ingen problem med å bruke opp. 


Her skal jeg si at fanateppe nærmer seg slutten meget raskt nå. Er under 80 rader igjen.
Gleder meg masse til at det blir ferdig. Er tungt å bakse med nå. 


Og så har jeg brukt langt over en uke på denne. Huepinen var så voldsom at jeg måtte legge det vekk. Alt gikk bare i surr. Men endelig i dag kunne jeg strikke de siste få omgangene.
Jublet når jeg var ferdig. Pussig nok er den gangske enkel. Men hue ville altså ikke være med.
Mønsteret finnes her: Seilbåtputa

Så nå er det å hekle flere bleiebukser til miniprinsen. 
Og så er det å krype til køys. For her er en stuptrøtt. En trenger virkelig å ta det med ro i lang tid.




Ingen kommentarer: