tirsdag 24. november 2015

Julesokk og sokker

Det ble en julesokk til før jul siden fetteren til mitt yngste barnebarn også måtte ha en.
Det er koselig å strikke disse nå når det nærmer seg jul.
Spesielt siden jeg vet ungene setter pris på å få en julestrømpe med godteri i på julaften.
En god tradisjon som jeg syntes det er viktig å holde på.
Selv om jula for meg har vært mest mas og jag i alle år så er det når en rolig markering av midtvinters.
Men ser jo hvordan enkelte kaver. Pakkekalendere kaller de det når. Adventskalender het det når jeg var liten. Tenke seg å få pakker HVER DAG frem til julaften for så å få enda flere pakker på den dagen. Hvordan skal folk år etter år klare å matche det her liksom.
Nei, jeg har vel aldri hatt sansen for å motta gaver. Syntes det alltid har vært vanskelig.
Men det betyr ikke at jeg er fornøyd med deg jeg får. Mer at jeg aldri føler at jeg får gitt det andre gir til meg. Kjenner jeg svetter når jeg åpner pakker på julaften.
Derfor liker jeg å gi, men ikke å få...
Her er Niklas julestrømpe.
 
Samt at jeg tenkte å fikse ferdig sokkene til min yngste datters familie. Miniprinsessa vokser kjapt om dagen så hun fikk 2 par. Mamman og pappan et hver seg.
Så da håper de holder seg gode og varme på beina lenge fremover.
Så da er det å strikke de 5 siste parene med sokker som er planlagt. For da er mønsteret gjennomarbeidet såpass mye at det kan legges ut i mønstergruppa mi på Facebook som heter:
Buglas Design
 

Ingen kommentarer: