torsdag 27. august 2015

Da er en igang igjen

Ja, ryggen sviktet siden jeg måtte stå på bussen hjem forrige onsdag. Slikt tåler ikke min rygg så det ble en uke hjemme.
Men i morra er det jobb igjen og godt er det for det er hverdagen min som er den beste for da er jeg i aktivitet. Og da er ryggen aller best.
 
Men så sitter jeg her og strikker på gamasjebukse i str 12 år.  Da er forundringen stor over at enkelte ikke tørr å face de problemene de selv har satt seg i.
Nei da, en kaster det over til andre og syntes synd på seg selv.
Det hadde da vært mye bedre å rydde opp i de SELV vel?
 
Ble noen ekstra timer i godstolen sist uke, men mye tråkking for å  få ryggen på plass igjen.
Så da ble settet til ene barnebarnet på 3 år ferdig med bukse og genser.
 
Og selvfølgelig så måtte hun ha Mini Mus lue til settet sitt også.
 
Og et nytt vognteppe er heklet av testhekleren min. Denne gangen en elefant heklet i blått bomullsgarn. Litt vanskelig å se fargen på bilde.
Mønsteret er snart klart for salg.
Det kommer på bloggen min først og blir vurdert lagt ut på Ravelry etter 7. september.
 
Det er ca 63 x 78 cm hvis det brukes oppgitt garn i mønsteret.
Det kan brukes Baby Bomull fra Sparkjøp (Gjesdal), Bomull 8/4 fra Stoff & Stil, Safran fra Garnstudio eller Mandarin Pepit fra Sandnes.
Ønskes teppe i ull så kan Babyulla til både Gjesdal (Sparkjøp/ Nille/ Coop) og til Sandnes benyttes.
Disse garntypene har ca 160 til 180 meter på 50 gr.
Brukes tykkere garn (mindre meter på nøstet) blir teppe større og tynnere garn (flere meter på nøstet) blir mindre.
 
Neste teppe har tema: Stork
Det er snart ferdig.... og i går kveld tegnet jeg ugleteppe.
Så det kommer flere.


Ingen kommentarer: