mandag 6. april 2015

Snøvær lager inneværpåskehåndarbeidskos

Ja så var påsken 2015 over også med snøvær i 4 dager og 1 dag med utevær.
Ikke egnet for å være ute i snøvær jeg pga helsa.
Så da blir det innekos.

Tok med meg mengder av garn til påske.
Noen påbegynte prosjekt og noen som bare var garn.
Mønstre, pinner og heklenåler var med.

Så var det valget da.....

Hva skal en starte på? 

Jo det ble et trekk til tennbrikkboks først.

Så var det en tur hjemom og jobbe et par dager før nesa ble satt mot Furustua igjen.

Da med enda mer garn med....
Men først gjorde jeg ferdig et teppe i c2c.

Det er heklet i 1 svart ulltråd, 1 farget bomullstråd i rester, 1 tråd i ullgarnsrester. Og med nål nr 10 så gikk det unna.
Det måler ca 130 x 190 cm og er skikkelig tungt teppe.

Rakk akkurat å gjøre det ferdig på tirsdag kveld.
Så onsdag reiste vi på morran. Et par ting som måtte fikses i butikkene før vi tok fatt på veien.
Selvfølgelig så ble det strikking i bilen.
Så jeg gjorde ferdig bolen til ene barnebarnet sin mariusgenser.

Og så ble det jo strikking på onsdag siden det begynte å snø.

Da ble dette trekket til en tennbrikkboks strikket. Mønsteret tegnet jeg helgen før.
Så her varer jula helt til påske.
Elsker juleting og det preger meg nok mye ja.
Så her designes det nye ting for julegavene skal bli ferdige.

Og så snappet jeg med meg denne her. Den startet jeg på i påsken i fjor, men ble lagt bort når jeg kom hjem.

Men nå tok jeg fatt og gjorde den ferdig.
Måtte bytte årstallet også gitt.... hehe
Jeg har nå lagd mønster på disse grytevottene og planlegger å gi den ut etter hvert.
Sliter med å forklare hvordan overgangen ved tommelen skal være.
Rakk opp 8 ganger denne gangen for å få det til å stemme. 
Men gir ikke opp så jeg lagde rett og slett en til med en gang.

Og den ble slik. Datteren til min aller beste venninne skal få denne.
Søsteren fikk for 2 år siden.
Supre når de stifter eget hjem.
En brenner seg ikke med slike grytevotter / grytekluter.
Men mønsteret er jeg absolutt ikke fornøyd med enda.
Så nå skal det tegnes en til yngste datteren og en til den eldste.
De må få de også.
Da tenker jeg at mønsteret nærmer seg ferdig for testhekling.
Men vurderer å lage det for strikking også, men da blir det halvparten så tykt. Så jeg tviler litt på det enda.

Så nå er det tilbake til bestemorteppet i dag før avreise.
Det skal få ligge her siden det er julegaver til to små gutter.
Samt et teppe til som også er julegave.
Men resten av garn, pinner og nåler blir med hjem selv om jeg skal opp hit igjen neste helg, samt helgen etter.
Hyttelivet er virkelig toppers.
Det får meg til å slappe av og kose meg masse.
Da har jeg en god mulighet for å ha en bedre hverdag.

Så da får en pakke sammen og reise hjem.
Alltid like vemodig å sette nese mot heimen, men må en så må en.... 
jobben kaller i morra :) 






Ingen kommentarer: