søndag 2. november 2014

Ut på tur i bil

Med privastsjåfør store deler av ferieturen så får en gjort mye. 

Tok med meg bra med garn og det holdt i lange baner. 

Disse var først ut. 
Superkjekt med mønster på nettbrettet for da kan en some inn så en ser det og slipper papirer i bilen.
Disse ligger det mønster på i mønstergruppa mi på Facebook.

Så var det denne jeg så vidt hadde startet på. Det er en baggylue som er hakket og med strikket vrangbord. 
Denne lager jeg mønster på nå og kommer i mønstergruppa mi.

Slik ble den på modellen.
Så da får den vente til jeg får lagd resten som skal til yngste datteren min så hennes samboer får denne.

Denne strikket jeg ferdig før jeg reiste. 
Dette er en julegave til ei på 5 år. 

Disse gjorde jeg også ferdig før turen for de skulle til yngste barnebarnet. 
Mønster på disse ligger i mønstergruppa mi.

Disse strikket jeg ferdig rett før avreise. De skal til et av barnebarna på 1 år.

Disse lagde jeg på turen til et av barnebarna på 1,5 år.

Denne votten ble jeg akkurat ferdig med før jeg reiste. Det er til en med skinne på hånda. Ikke kult å ha en sokk over.
Denne er hakket i rundhakking med grunnmasker.
Kanten nederst er strikket.
Denne er lagd likt som lua litt lengre opp. Men er strikket med glattstrikk i bunden og satt i strikk med lås så en kan stramme og slakke med en hånd. 

Den hvite og røde puta strikket jeg på turen og monterte den når jeg kom hjem.
Og så startet jeg på en julepute til.

Men den er litt under halvveis enda.
Så den får gjøres ferdig hjemme.







4 kommentarer:

Finnskoghuldra sa...

Du er helt rå med strikkepinnene! :)
Skjønner ikke at du klarer å strikke så fort jeg!!??
Hm... Kanskje jeg skal bli flinkere til å strikke ferdig en og en ting? Kanskje det går fortere da??
Nei, det klarer jeg ikke alikevell ;)

Håper du får en fantastisk uke! :)
Go'klem fra meg til deg <3

Buglas design sa...

Tusen takk.... koste meg masse.

Ha en super uke du også 😊

Vilt og vakkert sa...

Hei, tenkte nettopp på at det var på tide å starte på julesokkene - får holde tradisjonen ved like!
Kjempefine julemøstre både på grytelapper og pute!
Ha en fin ukeslutt!

Buglas design sa...

Tusen takk.

Koser meg med masse julestrikk om dagen.