lørdag 29. november 2014

Julekjole til minsteteita

Ideen bare ramlet ned at jeg kunne bruke en gammel utslitt duk til en julekjole.
Duken er ikke pen lengre siden den nok er fra sekstitallet og har tilhørt oldemoren til jenta som får den.

Så da fant Bessa fram duken, garn og heklenål.
Jeg brukte "Burdakjolen" og heklet toppen og selene i den.
Så brukte jeg mitt eget mønster på kanten nede. Den hekles på tvers og ikke som "Dalekjolen" i runding.
Det er mye enklere syntes jeg for da kan en teste lengden underveis.

Mønster på disse ligger i gruppa mi på Facebook som heter: Buglas design

Slik ser toppen ut. Størrelsen på heklenåla og garnet avgjør størrelsen.

Prøvde litt underveis.

Og siden jeg er på hytta så må monteringa vente til i morra.
Men er jo superfornøyd med resultatet.
Så en skal ikke se bortifra at det blir flere slike kjoler.

Og nå er det flere strikkede grytekluter her.
Julegavelagingen er ikke over enda.
Mangler noen ting enda. 



Ingen kommentarer: