mandag 13. oktober 2014

Gammeltantes drøm og babyteppe

Når et av barnebarna her i huset trenger noe så lages det som oftest.
Nå er det minste jenta som trenger luer, votter og skjerf. 

Og slik ble de. Greit med gulfarge for det kan brukes både til rødt og rosa. Og når en er bare 6 mnd så trenger en ikke å tenke på at det er lyse farger.

De er strikket i Smart og superwash fra Gjesdal.

Og når det kommer en ny baby i slekta så blir det et nytt teppe.
Denne gangen i babyull, hvit og grønn.
Hjerte mønsteret brukte jeg her. 
MEN syntes det var så stort mellomrom mellom hjertene så jeg kuttet ned fra 6 til 4 staver imellom. Da ble det mye finere syntes jeg. Ellers fulgte jeg diagrammet slavisk.
Det gikk med 6 nøster hvit babyull og litt over 3 nøster med grønt.
Teppet måler ferdig 100 x 100 cm.
Så heklet jeg på begge siden en kant med staver så det ble en hel kant rundt. Avsluttet oppe med en stavkant også.

Ingen kommentarer: