fredag 17. oktober 2014

Blir gjort litt om dagen....

Men skinnsømmen tar mest tid.
Det er tidkrevende og tungt og sy i skinn fra utegangere.
Selv om det er de jeg liker aller best.
Pelssau er nok lavest på stigen.

Men siden minsteteita manglet lue så ble det en uten mønster. Tredje forsøket denne gangen. Og slik er det når en strikket uten mønstre. Rekke opp er helt normalt.

 Slik ble den bak.

 Kanten på lua er slik originalen var mener jeg å huske.

Snora hekler jeg med en teknikk jeg lærte for bare få år siden.
Den hekles med staver, men en drar igjnnom førte gangen en ekstra gang. Denne maske hekles det videre i. Det finnes video på youtube om denne. 

 Og skinnfellen nærmer seg målet.

I går sydde jeg delene sammen så nå er det å skjule den kanten og sy resten av brudekanten.
Så da blir det skinnsøm i helga.
Og strikke ferdig et par votter til slik at minsteteita har flere par.

Ingen kommentarer: