søndag 14. september 2014

Mye håndarbeide og lite blogging

Siden jeg har vært på rehabilitering så har det blitt lite blogging. Det bygger på at pcn min har slått seg vrang og ikke vil på mitt trådløse nettverk.

Men nå er jeg tilbake på min vante plass i godstolen.
Så her er litt av det jeg har gjort i det siste.



 Datteren min fikk en lue av sin mormor når hun var 6 mnd. Denne har jeg lett etter mønster på, men har ikke lykkes å finne det. Det er nok riktig så gammelt. Så hva gjør en da?
Jo en lager en etter hukommelsen.
Og slik ble resultatet.

 Her sett forfra, mener den så slik ut. Husker kanten slik og at den var dobbel foran.

Og slik ser den ut fra siden. Jeg har nå fått nyss i et mønster, men det er med tykkere garn. Så da får en teste ut den også. Men var morsomt å prøve om en fikk det til ja for det er jo 29 år siden.



Løper til en barndomsvenninne ble også til i disse dagene.
Den strikkes rundt og klippes opp i etterkant. Hun fikk pute og løper til jul, men med to bord så ble det en løper til. Godt for bursdagen hennes var i slutten av juli.

 Willows rute er morsom å hekle og når dagsenteret trenger en hovedpremie til sitt lotteri så er jeg ikke vond å be. De har masse opprekksgarn så det er bare få finne farger og kose seg.

 Valgte en god og stor kant i år. 

Og slik ble det ferdig.
Det er heklet i ren ull som ikke er superwash behandlet. Så det er godt og varmt.

Med kurven full av garn satte jeg igang med et sengeteppe som skulle måle 200 x 200 cm. en stor jobb, men når en gimper med Eskimogarnet så går det kjapt selv om en skal bruke opp mot 100 nøster.

 Og ruter blir det...... flere og flere....

Gimper og hekler om hverandre.

 Og så måtte jeg jo prøve det på før jeg hadde heklet begge veier. Klarte ikke å dy meg. Og når jeg fikk det på så ble jeg så utrolig godt fornøyd.



Så da er det å hekle andre veien og en kant rundt.
Og den må jeg jo snart fine ut av snart...



Så da blir det en smekke her og litt annet dill. Trenger noe smått nå.

Ingen kommentarer: