tirsdag 4. mars 2014

Corner to corner

Er en morsom teknikk som jeg lærte av min venninne. Ble bare hekta så da fant jeg frem den største kassa med overskuddsgarn/ restegarn og satte igang.

Alpha fra Trysilgarn ble det. En god del farger etter tunikar, jakker og andre store plagg. Så her var det nok å ta av.

Det vokste kjapt. Brukte heklenål nr 8 og denne teknikken: 

Og så deilig det var å sitte under å hekle. Ble nesten for varmt.

Og slik ble resultatet. Et pledd som er 130 x 170 cm. Utrolig godt og varmt.

Så nå er det en halv omgang med krepsemasker igjen så går teppet i posten til min yngste datter.

Litt trist å sende det vekk for det ble bare så utrolig flott.
Så når en blir kvitt rester havner det nye igjen på bordet. For jeg må nok kjøpe mer av dette garnet og heklet et til. 


3 kommentarer:

Finnskoghuldra sa...

Det var kjempelekkert! :) For ei fart du har på nåla! :)
Skjønner du ikke har helt lyst til å gi fra deg dette, hadde nok stridd med det selv jeg :)

Ha en herlig dag :)
Klem fra Nina

Buglas design sa...

Tusen takk for kommentar... Ja, denne var vrien å gjøre seg av med...

Lise Gunn sa...

Flott med video, men forstår alikevel ikke hvordan man får den avlang.....noen som kan hjelpe...