lørdag 22. februar 2014

Babysokker på gang

Barnebarn boom hos oss så blir det masseproduksjon av ting og tang. Og jeg bare elsker å lage ting til de. Så når kjolene var ferdige så blir det når til hun som skal bli født hvilken dag som helst.

Så da kjøpte jeg meg en bok og lagde et par rosa sokker som passer til nyfødt. Men så tenke jeg jo at jeg har jo sokkene jeg lærte å strikke av min mor når mine unger ble født. De var jeg så glad i så de har jeg lært videre til mine unger. Men så kan en jo ikke strikke akkurat de sammen hele tiden så litt endring er på plass nå.

Og slik ble de i hvit. Men mangler perler... men de er hjemme og jeg er på hytta så det blir ikke noe av det før i morgen.

De til venstre er sokkene jeg lærte å strikke for 30 år siden, de til høyre er fra boka: Knittet Baby Bootees.. .kjøpt på Adlibris.com (engelsk oppskrift). 

De rosa er passe til en nyfødt. De i hvit er passe til en 3 mnd gammel unge. 


Ingen kommentarer: