mandag 11. november 2013

Tovavotter til unga

Fant frem mønster fra blåfjell for å strikke votter, men det la jeg kjapt bort igjen. Absolutt ikke fornøyd med å ha snor i de. Så da tenkte jeg at her må en bruke litt fantasi og være tøff for å få til det jeg ønsker. 

Så da la jeg opp etter at jeg hadde regnet meg ut hvor mye en bør ha av masker. Strikket litt og felte inn for håndleddet. Tok grovt i for å være sikker på at de er stramme nok i håndleddet. Mulig det ble vel mye, men det får testes ut. Og blir de litt stramme så er det hårbalsam så er det kjapt mye større igjen.

Slik ble de ferdig strikket. Dette er ca 4 år.

Disse var de første jeg strikket, men absolutt ikke fornøyd med hvor mye jeg felte.

Her er de siste vottene tovet ferdig. Og nå ser de supre ut.

Testes en av de første dagene.......
 

Ingen kommentarer: