tirsdag 17. september 2013

Rundheklet gryteunderlag ble til

Litt over 1 nøste i disse to fargene var til overs så da var det jo å lage noe så en ble kvitt litt mere rester. Det samler seg så opp etter hvert. Så når jeg er ferdig med mine prosjekter nå så blir det vaskefiller av bomulla og masse forskjellige småting av ulla.
 
Samt teppene jeg holder på med.
 
Her er gryteunderlaget som jeg gjorde ferdig i går. Litt over 1 nøste i hver farge gikk det. Så da går resten av garnet i haugen for tykke ulltepper som har superwash garn i seg.
 
Fire hauger har jeg nå som jeg samler i. To med superwash som har tynt og tykt garn. Samt to med ren ull som er tynt og tykt.
 
Denne hekleteknikken kan sees her:
 
Så da blir det en kurv i neste restegarn. Men her blir det å tegne mønsteret først fordi jeg har lyst på en kurv som buler litt utover oppover. Så det blir nok et zikk-zakk mønster som første. De er ofte enklere å tegne mønstre med.


Ingen kommentarer: