søndag 18. august 2013

Ble en hekladuk denne uka

Startet forrige lørdag med å hekle denne duken så da ble det akkurat 8 dagers arbeide på fritiden. Men har jo strikket en genser til ene barnebarnet som pendle arbeide også. 

Har masse gamle engelske heklefoldere som det er så mye fint i. Nesten vrient å velge. Denne gangen skulle det være en bryllupsgave så da måtte til en litt majestetisk en tenkte jeg. I mønsteret står det at den skal bli 60 cm, men min ble knappe 90 cm i diameter. Heftig stor ble den, men siden det nå er mote med litt store spisebord og pynt så ser jeg jo at den passer perfekt til mitt bord. 


Men som vanlig så blir jeg litt oppgitt av heklemønstre fordi det ofte er slik at dukene er vriene å stryke ut. Også denne gangen er den slik. Så da får en rett og slett bare stive den på samme måte som en stiver strikkaduker. Da holder den seg mye lengre også. 

Håper brudeparet blir fornøyd.

Så da tar jeg fatt på 12 tallerkendempere som de også skal få.

Ingen kommentarer: