tirsdag 30. juli 2013

Heklede grytekluter i ull

Tegner litt om dagen og da må en jo lage det en tegner også. Mønsteret er straks klart for salg på Buglas design. 

Denne gangen ble det en heklet utgave i en teknikk jeg lærte for mange år siden. Det hekles i maskene og ikke imellom som på ordinær hekling. 

Teknikken er etter det jeg forstår lite utbredt så jeg skal lage en bildeserie på hvordan den lages som blir lagt her på bloggen. 

De er gode og tykke siden de er i ull. 

Her finnes mønsteret: http://buglasdesign.blogspot.no/

2 kommentarer:

marianne sa...

Hei!
Så flotte grytekluter du har laget:)) Jeg har tittet hos deg flere ganger, og synes du lager så mye fint.
Har lagt deg til på min blogg, håper det er ok?
Takker for titten, og ønsker deg ei flott uke videre :)

Buglas design sa...

Hei
Takker så masse. Ja, det er helt ok å legge meg til.