søndag 23. juni 2013

Puta blir til løper

Da er løperen ferdig strikket så nå gjenstår det å finne ut hvordan en skal gjøre det over sårkantene i sidene. Har nok lyst til å lage frynser i hver ende.

Slik er den nå. 

Men for at den skulle bli slik så måtte jeg:

Satte stingene ned på knappe 1.

Vrengte "pølsa" og syr innenfra midt i det brune feltet.

Syr sømmen to ganger.

Blir vrient innover. 

Men en kommer rundt.

Så en ny gang. 

Her sees der jeg snur fordi løperen er knappe 100 cm og da klarer en ikke å sy mere enn halvparten. 

 
Etter en har sydd halvparten to ganger så klipper jeg opp til dit jeg har sydd. Så syes resten av "pølsa"

Siste runde. 


Når alt er klipt opp så zikk zakkes det over, men still maskinen på neste maks lengde. Putt under så den ikke blir så bølgete.


2 kommentarer:

Marit sa...

Tusen takk for god forklaring. Dette hjalp meg med å montere en Mariusdress idag. :)

Buglas design sa...

Så bra Marit.... flott at du fikk det til 😊