søndag 17. mars 2013

Tunika til a mor selv....

Litt egostrikk tok jeg meg tid til for når jeg så denne tunikan så ble jeg bare frelst. Og når den nå er ferdig og jeg tok den på så ble jeg jo ikke mindre frelst. Den er bare helt topp i passform også.

Det har tatt tid for den er såpass stor og tung at jeg kunne ikke ha den med på pendlebussen så alt er strikket hjemme. Det var også mye farger og mange nøster samtidig.

Mye jobb, men et fantastisk produkt som jeg gleder meg til å bruke.

Armene gjorde jeg om da jeg ikke liker store armer nederst. Så jeg la opp 40 masker og strikket vrangbord på pinne nr 2,5 i ca 10 cm. Så strikket jeg første mønster på armen en gang så jeg havnet på 14 cm som det skal være. Så da ble armene like lange som de opprinnelig skulle bli.

Her er link til mønsteret: 

Ingen kommentarer: